هزینه لمینت دندانی

لمینت برای بستن فاصله دندان ها، اصلاح بدرنگی، شکستگی یا ترک خوردگی دندان ها، اصلاح طرح لبخند و شکل دهی به دندان های بدشکل استفاده می شود.

هزینه لمینت دندانی

لمینت برای بستن فاصله دندان ها، اصلاح بدرنگی، شکستگی یا ترک خوردگی دندان ها، اصلاح طرح لبخند و شکل دهی به دندان های بدشکل استفاده می شود.

روش صحیح استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان

نخ کشیدن دندان ها، یکی از مهم ترین توصیه های دندان پزشکان برای حفظ بهداشت کامل دهان و دندان است. شاید استفاده از نخ دندان به نظر برخی از افراد کاری غیر ضروری به حساب بیاید، اما لازم است بدانیم که بدون نخ دندان تمامی جرم و باقی مانده مواد غذایی از لا به لای دندان ها پاک نخواهند شد. حتی با صرف وقت و دقت فراوان برای مسواک زدن صحیح، مسواک به تنهایی نمی تواند تمامی سطوح دندان به خصوص سطوح بین دندانی را پاکیزه و تمیز نماید

ضرورت استفاده از نخ دندان

سطوح مابین دندان ها از مهم ترین نقاطی هستند که به دلیل دیده نشدن، ذرات مواد غذایی در آن نقاط گیر کرده و ممکن است تا مدت ها باقی بماند و باعث تشکیل پلاک میکروبی یا جرم شود. این مواد غذایی به جا مانده، تولید اسید می کنند و اسید ایجاد شده، مینای دندان را در خود حل کرده و از بین می برد. در نقاطی که جرم و اسید حاصله از ذرات غذا، سطح بیرونی دندان را از بین برده اند، لکه های پوسیدگی به وجود می آید . پوسیدگی دندان در ابتدا محدود به همین لکه های کوچک و به ظاهر کم اهمیت است، اما با پیشرفت پوسیدگی، لکه های کوچک تبدیل به حفره شده و می تواند بافت استخوانی دندان ها را از بین ببرد بنا براین روشن است که استفاده از نخ دندان، چه تأثیر مهمی بر جلوگیری از پوسیدگی دندان دارد.در افرادی که دندان های خود را ایمپلنت کرده اند توصیه می شود به صورت مرتب از نخ دنداناستفاده نمایند.

 نخ دندان مناسب

برای بسیاری از افراد، جنس نخ دندان یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب آن است. در گذشته نخ دندان از ابریشم طبیعی ساخته می شد، اما امروزه اکثر شرکت های تولید کننده از الیاف نایلون برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند. از آن جایی که نخ دندان تنها برای تمیز کردن دندان ها به کار می رود، بنابراین تفاوت چندانی میان الیاف طبیعی و مصنوعی وجود ندارد.

ضخامت نخ دندان از دیگر مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه شود. افرادی که دندان هایی با فاصله دارند، بایستی از نخ دندان های ضخیم استفاده کنند تا فضای میان دندان ها به خوبی پاکیزه شود . اما افرادی که دندان های به هم چسبیده دارند، بهتر است از نخ دندان نازک استفاده کنند.

dental floss

مقاومت نخ دندان نیز از عوامل بسیار مهمی است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. اگر هنگام استفاده از نخ دندان، الیاف آن از هم جدا می شود و به صورت تارهای نازک در می آید، ممکن است دو مشکل وجود داشته باشد، یا دندان های شما مبتلا به جرم و پلاک سخت است، و یا نخ دندان مورد استفاده از کیفیت خوبی برخوردار نیست. در صورتی که دندان های شما، پوسیدگی یا پر کردگی نداشته باشد، نخ دندان نباید رشته رشته شده و یا پاره شود.

از دیگر مسائل مهم در انتخاب نخ دندان مناسب، موم دار بودن آن است. وجود لایه موم روی نخ دندان، ضخامت آن را افزایش می دهد و شاید برای برخی افراد خوشایند باشد، اما نوع بدون موم به دلیل انعطاف پذیری بیشتر، قدرت مانور بیشتری نیز دارد.  در خرید نخ دندان موم دار بایذ به تاریخ مصرف آن توجه شود.

طریقه نخ دندان کشیدن

دندان پزشکان توصیه می کنند که حداقل روزی یک مرتبه از نخ دندان استفاده شود، زیرا کار نخ دندان، پاک کردن نقاطی است که به هیچ عنوان با مسواک قابل تمیز کردن نیستند. برای داشتن دهانی خوشبو لازم است حتما از این وسیله استفاده شود تا هیچ ماده غذایی باقی مانده و فاسدی لا به لای دندان ها وجود نداشته باشد.

برای نخ دندان کشیدن، ابتدا قطعه ای از آن را جدا کنید. اندازه مناسب معمولا بین سی تا پنجاه سانتی متر است.

سپس به وسیله گره زدن، آن را به شکل یک حلقه در آورید.

حلقه را طوری به دست بگیرید که انگشتان اشاره و شست آزاد باشند.

برای نخ زدن دندان های بالایی از انگشتان شست و برای نخ زدن دندان های پایینی از انگشتان اشاره استفاده کنید.

به هیچ وجه اجازه ندهید نخ دندان به صورت ناگهانی و با شدت با لثه برخورد کند. زیرا باعث آسیب به لثه و‌خونریزی می شود.

از نخ دندان به صورت شکل C استفاده نمایید، به این معنی که نخ را از کنار دندان وارد کرده و از کنار دندان بعدی خارج کنید.

با دقت و‌حوصله مواد غذایی باقی مانده را خارج کنید.

برای هر دندان از ناحیه تمیز نخ استفاده کنید تا آلودگی های خارج شده مجددا به میان دندان ها وارد نشوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.